Kulturutvalgets pott

Tilskuddsordningen skal stimulere til et mangfoldig kulturliv i Indre Fosen kommune.

Forbehold: Det må være avsatt midler i kommunens budsjett for at man kan søke på kulturutvalgets pott.

Hvem kan søke?

Lag, foreninger og stiftelser som har kulturelaterte aktiviteter som formål. Søkere må ha Indre Fosen kommune som sin hjemkommune.

Kriterier som vektlegges ved vurdering av søknader

• At tiltaket kan defineres som et tiltak med kulturell verdi
  • Tiltaket skal oppleves å ha kulturell verdi for flere enn den som søker

Hva kan jeg søke støtte til?

• Tiltak, aktiviteter, prosjekter og arrangement som gir opplevelser og engasjement for utøvere og/eller publikum.
  • Det kan ytes tilskudd til innsamling og/eller arbeid med historie- og kulturstoff som lag eller personer tar initiativ til. Formålet med arbeidet må være å skaffe fram materiale som har allmenn kulturell interesse blant bygdefolket.
  • Prosjekter og tiltak til framskaffelse av utstyr som vil bidra til å bedre aktivitetsnivået og/eller kvaliteten på kulturutøvelsen.
  • Spesielle installasjoner som direkte benyttes til kulturformål og som er viktig for selve utøvelsen og visning av kulturen som for eksempel scene, tribune, paviljong etc.
  • Spesielle kulturverntiltak som er eller gjøres tilgjengelig for allmennheten.
  • Spesielle kompetansefremmende tiltak som kan gi direkte nytteverdi for økt aktivitet, bedre kvalitet og større bredde på kulturaktivitetene.

Hva kan jeg ikke søke støtte til?

• Driftstilskudd til lag og foreninger og andre kulturinstitusjoner skjer gjennom andre tilskuddsordninger. Dette gjelder også kurs, seminarer og framføringer, utstyrsanskaffelser og lignende, som normalt inngår i lagenes årlige aktiviteter.
  • Midlene skal ikke brukes til å betale artister som ikke tilhører kommunen for å holde konserter, utstillinger el. Tiltak kan derimot støttes så lenge disse samarbeider med lokale aktører og der de lokale spiller en vesentlig rolle i tiltaket.
  • Kommersielle prosjekter som har som formål å generere stort overskudd og som har relativ sikker inntektskilde skal ikke støttes såfremt dette ikke kan betraktes som et viktig nyskapende og/eller kompetansebyggende tiltak innenfor kulturlivet i kommunen.

Slik søker du

Du kan søke om midler ved å fylle ut skjemaet under.

Søknad til kulturutvalgets pott

Søknadsfrist