Innkjøp

Ørland kommune har en årlig omsetning av varer og tjenester på 146 mill. kroner. Omsetningen på rammeavtaler ligger på om lag 40% av dette. Kommunen har 45 rammeavtaler pr. i dag.

Økonomiavdelingen skal sikre at kommunens kjøp av varer og tjenester utføres profesjonelt og effektivt. Avdelingen skal være en pådriver for å sikre at kommunen oppnår sitt potensiale for kostnadsreduksjon ved innkjøp.

Her kan du lese om innkjøpsstrategien til kommunen: Innkjøpsstrategi (PDF, 482 kB).

Faktura til Ørland kommune

Sende elektronisk faktura til kommunen

Skal du sende faktura til Ørland kommune, må den følge retningslinjene våre og være i elektronisk handelsformat (EHF). 

Ørland kommune følger DIFI-standard for elektronisk faktura. Faktura, som bryter retningslinjene våre, regnes ikke som mottatt.  De samme regler følges av det kommunale foretaket: Roret Ørland kultursenter KF.

Ørland kommune har org nr. 921 806 027.
Roret Ørland kultursenter har org nr. 993 091 472.

Retningslinjer for faktura

  • Vi har 30 dagers betalingsfrist. Fristen løper fra datoen korrekt faktura er mottatt. 
  • Purringer/inkasso leveres på papir/epost.
  • Faktura skal følge bokføringsforskriften.

Fakturaadresse:

Ørland kommune
Fakturamottak
Postboks 43
7159 Bjugn

Slik merker du faktura til kommunen

  • Kommunens organisasjonsnummer
  • Telefon og epost til kontaktperson hos leverandør
  • Bestillerkode skal inn i feltet <cbc:BuyerReference>xxxxxx<.
  • Bestillerkoden er på 6 siffer
  • Bestillers navn skal legges i feltet «party.contact.name».
  • Kreditnota skal ha oppdragsgivers bestillerkode i feltet <c146bc:BuyerReference>xxxxxx<, feltet «order.reference» skal referer til hvilket fakturanummer det gjelder.

Faktura som gjelder klienter og brukere

Skal du sende faktura som inneholder personsensitive opplysninger, så gjelder egne retningslinjer for fakturaen:

  • Informasjon som kan identifisere klienten skal ikke framgå av faktura. Bruk i stedet referansenummer til vedlegg med sensitive opplysninger på faktura. Vedlegget merkes med fakturanummer og sendes på papir til bestillende enhet.
  • Faktura som ikke kan anonymiseres, og faktura som er adressert/stilt direkte til klient, skal sendes per post til resultatenheten som bestilte tjenesten/varen.