Trygt hjem for en 50-lapp

Ørland kommune har sammen med taxisentralene og Trøndelag fylkeskommune et prosjekt som tilbyr ungdom transport hjem for en 50-lapp. Dette er et trafikksikkerhetsprosjekt for blant annet å redusere antall trafikkulykker og har fokus på aktuelle tilstelninger i helgene.

Når kan dette brukes?

Dette kan brukes hver fredag og lørdag etter kl.22 (kveld/natt) hele året. Etter at den aktuelle tilstelningen er slutt, blir man hentet med taxi og kjørt hjem som avtalt i bestillingen. Ved stor pågang på taxiene kan tidspunkt for hjemkjøring bli justert selv om man har avtalt et annet tidspunkt på forhånd. Dersom taxien ikke møter opp til avtalt tid, så ring taxisentralen. Ikke begynn å gå hjem! Det kan forekomme at taxien ringer vedkommende for å avtale tidligere transport hjem, om dette er nødvendig i forhold til andre bestillinger.

Hvor kan jeg dra?

• Transport hjem fra offentlige arrangement som fester, konserter og andre åpne arrangement
  • Private arrangement på offentlige steder.

Dette gjelder innen Ørland kommune, og gjelder ikke transport fra private sammenkomster, mellom private boliger eller til andre arrangement.

Hva koster det?

Det koster 50 kr. uansett hvor du bor i Ørland. Det kan være flere i samme taxi, og hver enkelt betaler 50 kr. Dersom turen koster mindre enn 50 kr. delt på alle passasjerene, så betaler de vanlig takst.

Bestilling

Ring taxisentralen i kommunen mellom kl.18.00-21.00 fredag eller lørdag for å bestille hjemkjøring. Da avtales tidspunkt for henting, hvor det skal hentes og hvor man skal bringes. Ved bestilling oppgis navn, adresse, alder og hvor mange bestillingen gjelder for. Navn, adresse og alder må oppgis på alle det bestilles for. Det er en forutsetning at den/de det gjelder møter opp til avtalt tid og sted. Hvis ikke regnes det som bomtur og hele turen må betales i sin helhet av de som har bestilt. Dersom turen skal avbestilles må dette gjøres til taxisentralen senest en time før avtalt tidspunkt for henting.