Når kommer hjemmehjelpen?
- På Brekstad: mandag og tirsdag
- I Bjugn: onsdag og torsdag
- I begge områder: Fredag
I perioden med ferieavvikling vil tilbudet reduseres, og pasienter med størst behov vil bli prioritert.
Få mat levert hjem
Det er mulig å søke om middagsombringing (levering av middag) til hjemmet. Da vil du få ferdig tilberedte middager med en hovedrett og dessert/suppe, levert hjem til deg.
Hvem kan få tilbudet:
Hjemmeboende eldre eller personer med funksjonsnedsettelse som på grunn av sykdom eller av andre årsaker ikke er i stand til å ivareta sitt ernæringsbehov, og som ikke har mulighet til å hente/kjøpe middag selv.
Tjenesten tildeles på bakgrunn av søknad, kartlegging og/eller opplysninger fra lege.
Hvordan søker du?
Om du har behov for dette så kan du søke igjennom HelsaMi appen.
HelsaMi er en app du kan laste ned på mobilen eller nettbrettet, men du kan også logge deg inn på HelsaMi i nettleser på datamaskinen. Klikk på knappen under for å komme til innloggingssiden.
Logg inn i HelsaMi
Last ned appen på mobilen eller nettbrettet gjennom “App Store", “Play Butikk”, “Google Play” eller lignende. Du kan også bruke knappen “HelsaMi” under. Følg deretter stegene videre.
HelsaMi
- Logg inn i HelsaMi.
- Trykk på “Din meny”
- Under “Min helse” velger du “Søknader og vedtak” som står helt nederst.
- Trykk på “Send inn en henvendelse”.
- Svar på spørsmålene om deg.
- Du kan velge mellom Fysioterapi, Ergoterapi, hjelpemiddeltekniker, Enhet for forvaltning og administrasjon, Usikker på hvilken tjeneste jeg har behov for, Hverdagsrehabilitering og Jeg skal søke til en annen kommune enn Ørland.
- Svar på spørsmålene om deg og din situasjon, og send inn søknaden.
Hvis du heller ønsker å sende søknad på papir kan du skrive ut en versjon av søknaden som er lenket opp under og sende i posten til Ørland kommune.
Søknadskjema til utskrift (PDF, 187 kB)
Postadresse:
Ørland kommune
Postboks 43
7159 Bjugn.
Det er Koordinerende enhet, Forvaltning og Administrasjon på helse og familie som behandler søknaden din. Ønsker du å komme i kontakt med dem ved å sende en henvendelse via eDialog, HelsaMi eller ringe direkte til kommunen.
• Send henvendelse via eDialog
• HelsaMi
• Telefon til Ørland kommune: 72 51 40 00
Klageadgang
Får du avslag på søknaden om støtte, kan du klage til Ørland kommune. Du må ha sendt en søknad som er blitt behandlet for å kunne klage, du kan ikke klage på muntlig avslag.
Klage sendes skriftlig til Koordinerende enhet, Forvaltning og Administrasjon i Ørland Kommune gjennom eDialog eller HelsaMi som det er lenket til over.
Etter at du har søkt på tjenesten vil kommunens kartlegger ta kontakt med deg for å avtale et besøk. Etter kartlegging vil et tverrfaglig beslutningsteam vurdere om tjenesten innvilges. Denne tjenesten må man betale for.