Hva skjer av aktiviteter framover i Ørland kommune?

I løpet av de neste 2 ukene har vi mye som skjer på kulturfronten i Ørland kommune

Bilde fra gamle dager, 8 strikkende damer i skjørt og bluse - Klikk for stort bilde

Tirsdag 27. februar kl. 11.30 byr Ørland folkebibliotek på bokprat i Galleri Hans. Her får du gode lesetips, uformell bokprat og gratis kaffe.

Senere på kvelden, kl. 19.00, er det muligheter for et Strikk & Lytt-arrangement, også i Galleri Hans. Gunn Berit Tangen leser dikt eller andre tekster høyt for oss mens vi strikker, hekler, broderer – eller bare slapper av og nyter en kopp kaffe. Dette er også et gratis arrangement.

Søndag 3. mars kl. 18.00 kommer Turnèteateret til Ørland kultursenter med suksessforestillingen «Juvikfolket». Handlingen foregår på Namdalskysten på 1800-tallet og er et mestermøte mellom forfatter Olav Duun og skuespiller Hildegunn Eggen.

Logo - Klikk for stort bilde

Tirsdag 5. mars kl. 18.00 er det duket for Årets Ung Kultur Møtes i Bjugn kulturhus. Kom og opplev fantastiske talenter fra vår egen kommune.

Billetter kr. 100,- for voksne
Barn gratis

Kjøp billetter her

Torsdag 7. mars kl. 19.00 er det konsert med Maria Haukaas Mittet i Bjugn kulturhus. En kveld med Maria er ikke bare en konsertopplevelse, det er en magisk reise inn i sjelen av nordnorsk musikktradisjon.

Kjøp billetter her

Tegnet bilde av mann som skal kjøpe klær hos en dame bak en disk - Klikk for stort bilde

Og sist men ikke minst, lørdag 9. mars er det klart for Grønn lørdag / Barnas lørdag ved Ørland kultursenter. Her er litt av programmet utover dagen fra kl. 11.00.

Bruktmarked i Store sal. De som skal selge kan møte opp fra kl. 11.00. Dørene for publikum åpnes kl. 12.00.
Du kan selge klær og utstyr, både for barn og voksne. Pengene beholder du selv. Vi deler broderlig på bord. Ta gjerne med klesstativ selv. Ingen påmelding.

I Blackbox kan du levere klær og utstyr for BARN som gis bort gratis. Her er det lov for alle å forsyne seg!
NB: Det må være helt og rent.

Det blir morsomme aktiviteter for barna i våtmarksenteret og biblioteket fra kl. 12.00 - 14.00.

Ut på tur-tips

Nå som snøen er forsvunnet de fleste plasser i kommunen er det tid for å søke til fjæra. Her er det mye spennende å finne og kommunen har mange fine områder; f.eks. Grandefjæra, området ved Bruholmen og Hovsfjæra, Austrått, Høybakken, Mebostadstranda,  Dynnvika og Valsøya.

Fjære med sand, tang og berg - Klikk for stort bilde